Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Černá, Klára ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje motivaci ke studiu francouzského jazyka z hlediska jejích tří hlavních složek: učení, sociálního prostředí školy a charakteru francouzského jazyka. Praktická část má výzkumnou podobu a zkoumá, co motivuje studenty středních škol ke studiu francouzštiny, porovnává motivaci pro tento jazyk na základní škole oproti střední škole a srovnává anglický a francouzský jazyk na střední škole. Hlavními zkoumanými aspekty motivace ve výzkumné části ke studiu francouzštiny byly: důvody studia, míra motivace, učební prostředí, okolní prostředí francouzského jazyka, formy výuky, sociální vliv a bariéry ve studiu francouzského jazyka. Poznatky k tématu jsem shromažďovala dotazníkovým šetřením na Gymnáziu v Ústí nad Labem, na Gymnáziu v Děčíně, na Základní škole Nativity v Děčíně. V přehledu výsledků výzkumu jsou slovně zhodnocena a interpretována nalezená zjištění s názorným doprovodem grafů. Cíle výzkumného zjištění uvádím v oddílu výsledky cílů výzkumu. Výzkumná zjištění syntetizuji v části shrnutí a diskuse. V závěru práce popisuji souvislost teoretických...
Dopad chronického onemocnění na volbu studijního oboru a následné pracovní uplatnění
Svobodová, Julie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce řeší ucelené uvedení do problematiky osob trpících nespecifickými střevními záněty. Mezi hlavní body, kterými se práce zabývala, patří dopady na průběh, obor a nejvyšší dosaženou úroveň vzdělávání, dále problematika zaměstnávání a sociální i psychické aspekty těchto onemocnění. Práce se zaměřila na detailní vhled do každodenních i dlouhodobých problémů, kterými si musí postižené osoby procházet. Cílem práce bylo poskytnutí informací důležitých pro rozhodování při volbě budoucího pracovního uplatnění osobám s nespecifickými střevními záněty, jejich rodinám a dále pedagogickým a speciálněpedagogickým pracovníkům, kteří se touto problematikou zabývají. Využito bylo kvalitativní metodologie realizované technikou polostrukturovaných rozhovorů s deseti náhodně vybranými respondenty s diagnózou nespecifických střevních zánětů. Pro rozkrytí výzkumných dat bylo využito metody otevřeného kódování. Z analýzy zjištěných údajů vyplynulo, že většina respondentů pociťovala během studia negativní vliv onemocnění na průběh vzdělávání, jeho obor nebo nejvyšší dosaženou úroveň vzdělání. Velká část respondentů rovněž vnímala překážky v profesním uplatnění, a to v oblastech znevýhodnění na trhu práce, postoje zaměstnavatelů ke zdravotně znevýhodněným osobám, úprav pracovních podmínek nebo volby profese s ohledem...
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Černá, Klára ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje motivaci ke studiu francouzského jazyka z hlediska jejích tří hlavních složek: učení, sociálního prostředí školy a charakteru francouzského jazyka. Praktická část má výzkumnou podobu a zkoumá, co motivuje studenty středních škol ke studiu francouzštiny, porovnává motivaci pro tento jazyk na základní škole oproti střední škole a srovnává anglický a francouzský jazyk na střední škole. Hlavními zkoumanými aspekty motivace ve výzkumné části ke studiu francouzštiny byly: důvody studia, míra motivace, učební prostředí, okolní prostředí francouzského jazyka, formy výuky, sociální vliv a bariéry ve studiu francouzského jazyka. Poznatky k tématu jsem shromažďovala dotazníkovým šetřením na Gymnáziu v Ústí nad Labem, na Gymnáziu v Děčíně, na Základní škole Nativity v Děčíně. V přehledu výsledků výzkumu jsou slovně zhodnocena a interpretována nalezená zjištění s názorným doprovodem grafů. Cíle výzkumného zjištění uvádím v oddílu výsledky cílů výzkumu. Výzkumná zjištění syntetizuji v části shrnutí a diskuse. V závěru práce popisuji souvislost teoretických...
Sociální politika ČR v profesním uplatnění lidí dlouhodobě pečujících o osobu blízkou
Vojířová, Dita ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je sociální situace rodičů, kteří se dlouhodobě starají o své dítě s mentálním postižením. Charakter tohoto typu postižení si vyžaduje a předpokládá trvalou a pravidelnou péči, kterou lze velmi těžko skloubit se zaměstnáním, což obvykle vede k rezignaci na jejich profesní uplatnění. V období dospělosti, kdy může díky profesionálním sociálním službám dojít k postupnému a přirozenému osamostatnění dětí s postižením, je pro pečující rodiče velmi obtížné opět se pracovně začlenit. Prostřednictvím příspěvku na péči mohou uvíznout v sociální pasti, která jim brání doplňovat náročnou péči využitím sociálních služeb. Cílem práce je identifikovat potřeby pečujících osob při opětovném pracovním uplatnění a navrhnout legislativní opatření, která by jim byla nápomocná. Klíčová slova: Sociální politika, pečující osoby, profesní uplatnění, rodina, příspěvek na péči, sociální služby

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.